اختصاص ۲۰۵ میلیارد ریال به کتابخانه‌های استان همدان 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: پارسال ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی رئیس جمهور به همدان برای اجرای طرح‌های نیمه تمام و توسعه کتابخانه‌های عمومی این استان مصوب شد که تاکنون ۲۰۵ میلیارد ریال از آن اختصاص یافته است.

عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: ۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه عمومی استاندارد اسدآباد و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه مرکزی همدان تخصیص یافت که در حال تکمیل و تجهیز است.

او تصریح کرد: مبلغ ۷۵ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی که از پروژه‌های نیمه تمام استان است تخصیص یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اولویت مباحث فرهنگی در استان گفت: مجتمع فرهنگی شهید مظاهری با اختصاص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تکمیل و تجهیز می‌شود.

زارعی افزود: همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به کتابخانه ملی اسناد غرب کشور اختصاص یافته است.

او رشد ۲۶ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته را یادآور شد و گفت: این مهم نشان می‌دهد که فعالیت‌های فرهنگی این نهاد رو به رشد بوده است.

زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان همدان ۴۸ هزار و ۶۱۹ متر مربع، تعداد نسخه‌های کتاب یک میلیون و ۴۵۴ هزار و ۳۳۲ جلد و تعداد عضو فعال ۶۷ هزار و ۷۴۴ نفر است که ۳.۹ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

استان همدان دارای ۱۱۹ باب کتابخانه عمومی شامل ۷۱ باب شهری، ۴۶ باب روستایی و یک باب سیار شهری با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب است که به بیش از ۶۰ هزار عضو خدمات ارائه می‌دهد و حدود ۳۰۰ کتابدار در این کتابخانه‌ها مشغول فعالیت هستند.

از این تعداد ۱۰۷ باب کتابخانه به طور مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی است و ۱۲ مورد به صورت مشارکتی با دستگاه‌های دیگر اداره می‌شود.

سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر رییس جمهور ۲۴ هزار میلیارد تومان رهاورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل ۱۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.